OLEMME TÄÄLLÄ AUTTAAKSEMME SINUA
Haun tulokset
Hakusanaa - - ei löytynyt.
Ehdotukset:
- Tarkista, että hakusana on oikein kirjoitettu.
- Kokeile toista hakusanaa.
- Kokeile yleisempiä hakusanoja.
LAINANHAKU
Oletko uusi asiakas? Kuinka Bondoran lainapalvelu toimii?
Rekisteröitymisen yhteydessä luodaan jokaiselle asiakkaalle Bondora asiakastili, jotta hän voisi seurata lainan tilannetta. Samalla luodaan jokaiselle asiakkaalle myös Bondora tili, jonka kautta lainaa pystyy lyhentämään.
Meillä on online-palvelu. Asiakas näkee kaikki tiedot lainasta oma Bondora sivujen kautta. Me emme lähetä asiakkaille laskuja. Lähetämme aina kahdesti ennen eräpäivää maksumuistutuksen sähköpostitse ja tekstiviestitse, jotta asiakas muistaisi varmasti lähestyvän lainanlyhennyksen.
Sähköpostissa ilmoitetaan maksutiedot ja lyhennyksen summa. Sinun ei tarvitse tehdä muuta, kun siirtää tarvittava summa Bondora tilillesi, jonka jälkeen järjestelmämme veloittaa tarvittavan lainasumman sinun Bondora tililtäsi automaattisesti.
Muistathan, että ylimääräiset lyhennykset ja lainan poismaksu sinun tulee tehdä itse omien sivujen kautta. Järjestelmä veloittaa Bondora tililtäsi automaattisesti vain maksusuunnitelman mukaiset kuukausilyhennykset.
Voinko hakea lainaa Bondorasta?
Haluamme taata turvallisen lainanhaun kaikille lainaa tarvitseville. Vastuullisena yrityksenä olemme luoneet useita ehtoja, jotta lainaajat pystyisivät maksamaan lainan takaisin ongelmitta. Lainahakemuksen vastaanotettuamme tarkistamme täyttääkö se seuraavat ehdot:
- Olet vähintään 18-vuotias ja enintään 75-vuotias ennen lainasopimuksen päättymistä.
- Olet työsuhteessa tai eläkkeellä, josta maksettavat tulot riittää kattamaan kaikki kuukausittaiset kulut.
- Sinulla ei ole maksuhäiriömerkintää, maksujen laiminlyöntiä tai ulosoton toimenpiteitä.
- Sinulla ei ole uhkapeliriippuvuutta.
Lainamme on tällä hetkellä haettavissa seuraavissa maissa:
- Viro
- Suomi
- Espanja
Kuinka haen lainaa Bondorasta?
Kotisivuillamme voit hakea lainaa ympäri vuorokauden. Lainahakemuksen täyttämiseen kuluu noin viisi minuuttia ja sen jälkeen saat meiltä alustavan lainatarjouksen.
Hakeaksesi lainaa siirry lainahakemussivulle:
- Valitse hakemasi lainasumma ja syötä sähköpostiosoitteesi, jotta voisimme luoda sinulle Bondora tilin.
- Tunnistaudu ja lisää tiliote
Ensimmäistä kertaa lainaa hakiessa tulee sinun tunnistautua yhteistyökumppanimme Trustlyn avulla. Tilinumerosi tulee vahvistaa ja liittää Bondora tiliisi. Laina siirretään samalle pankkitilille. Huom! Pankkitilisi vahvistus ei kuitenkaan tarkoita sitä, että sinun on pakko ottaa lainatarjous vastaan.
Seuraavaksi pyydämme lisäämään tiliotteesi Instantorin avulla. Tiliotteen perusteella voimme tehdä sinulle edullisimman lainatarjouksen.
- Lähetä lainahakemus ja valitse sopiva alustava tarjous
Hakemuksen täyttämisen jälkeen saat alustavan lainatarjouksen. Valitse sinulle sopiva lainasumma.
4. Tutustu lopulliseen tarjoukseen
Alustavan tarjouksen jälkeen tehdään sinulle henkilökohtainen lopullinen lainatarjous. Huomaa, että alustava ja lopullinen tarjous voivat erota toisistaan. Tutustu huolellisesti lopullisen tarjouksen ehtoihin. Lainasummaan lisätään myös sopimuspalkkio. Tutustu hinnastoon täällä.
5. Allekirjoita sopimus
Sopimuksen voit allekirjoittaa PIN-koodilla, joka lähetetään tekstiviestinä puhelimeesi. Lainahakemus on voimassa 24 tuntia. Kun olet allekirjoittanut sopimuksen, siirretään lainasumma automaattisesti pankkitilillesi, jonka avulla tunnistautuit.
Kuinka kauan lainan hakemisessa kestää?
- Lainahakemuksen täyttämiseen kannattaa varata noin 5 minuuttia.
- Lopullisen lainatarjouksen saat yleensä muutamassa minuutissa. Mikäli tarjouksen tekemisessä kestää pidempään, ilmoitamme siitä sinulle erikseen.
Miten voi tunnistautua?
Ennen kuin voimme myöntää sinulle lainan, tulee sinun tunnistautua. Näin voimme varmistaa, että lainahakemuksen on täyttänyt oikea henkilö.
Pankkitietojesi varmentaminen Trustlyn avulla on helppoa ja turvallista. Trustly muodostaa suojatun yhteyden verkkopankkiisi, eikä sinun tarvitse siirtyä kyseiseltä sivulta pois. Trustlyn käyttäminen on ilmaista eikä vaadi rekisteröitymistä.
Tunnistautumiseen tarvitset vain voimassaolevat pankkitunnukset.
- Valitse verkkopankkisi ja kirjaudu sisään.
- Valitse sopiva tili (kyseiselle tilille siirretään myös hakemasi lainasumma).
- Seuraa tulevia ohjeita (tunnistautumistavat vaihtelevat verkkopankeittain).
Miksi ja kuinka lisätä tiliote Instantorin kautta?
Lähettämällä tiliotteesi pystymme arvioimaan paremmin lainaehtosi ja mahdollisesti jopa tarjoamaan alhaisemman korkoprosentin ja kuukausierän. Instantor-palvelu mahdollistaa tiliotteen lataamisen vaivattomasti.
Instantor palvelun käyttäminen on helppoa ja turvallista:
- Valitse verkkopankkisi ja kirjaudu sisään.
- Sen jälkeen ladataan automaattisesti 3 kuukauden tiliote.
- Voit jatkaa hakemuksen täyttämistä.
Miten toimin kun lainatarjous ei sovi minulle?
Lainahakemuksen täyttämisen jälkeen tarjotaan sinulle esitettyjen tietojen perusteella kolme erilaista alustavaa lainatarjousta. Mikäli et löydä niistä kolmesta sopivaa tarjousta, siirry alas kohtaan, jossa lukee: “Muita tarjouksia”. Sieltä voit valita uuden lainasumman ja laina-ajan. Mikäli löysit sopivan valitse: “Hyväksyn tämän tarjouksen”. Kaikille asiakkaille ei kuitenkaan tarjota enemmän kuin kolme automaattista lainatarjousta.
Mikäli haluat muuttaa tai korjata tietojasi, sinun tulee odottaa kunnes vanha lainatarjous on peruuntunut. Sen jälkeen voit täyttää uuden lainahakemuksen.
Lopullinen lainatarjous tehdään esitettyjen tietojen ja asiakirjojen perusteella. Huomioithan, että alustava ja lopullinen tarjous voivat erota toisistaan sekä mainospostista.
Kuinka voin perua lainahakemuksen?
Sinulla ei ole mahdollista perua lainahakemustasi. Lainahakemuksesi peruuntuu automaattisesti 24 tunnin kuluttua. Voit sen jälkeen täyttää uuden hakemuksen.
Kuinka kauan lainavarojen kirjautumisessa kestää?
Kun olet hyväksynyt lopullisen lainatarjouksen ja allekirjoittanut lainasopimuksen, siirretään lainasumma automaattisesti pankkitilillesi, joka on liitetty Bondora asiakastiliisi.
Pankista riippuen, lainavarojen kirjautumisessa saattaa kestää 1-3 arkipäivää. Yleensä lainavarat ovat asiakkaan pankkitilillä jo seuraavana arkipäivänä. Huomioithan, että pyhinä ja viikonloppuisin tilisiirrossa saattaa kestää kauemmin
Voinko korottaa lainaa, kun minulla on jo laina Bondorassa?
Mikäli sinulla on jo laina Bondorassa ja haluat korottaa lainaasi, tarkistamme täyttyykö seuraavat ehdot:
- Nykyisen lainan allekirjoittamisesta on kulunut vähintään 2 kuukautta.
- Sinulla ei ole tällä hetkellä Bondorassa erääntynyttä velkaa.
- Olemassa olevan lainan saldo ei ole isompi kuin 10 000 euroa, joka on suurin lainasumma Bondorassa
Onko minulla mahdollista yhdistää lainoja?
Tarjoamme mahdollisuuden maksaa muut velkasi pois Bondoran lainalla. Henkilökohtaisen tarjouksen voimme tehdä lainahakemuksen täyttämisen jälkeen. Bondoran omia lainoja ei kuitenkaan pysty yhdistämään. Lisätietoja lainojen yhdistämisestä saat täältä.
VOIMASSA OLEVA LAINA
Kuinka voin lisätä varoja Bondora-tililleni?
Voit siirtää varoja Bondora-tilillesi kirjautumalla Bondora omille sivuille ja valitsemalla “Online maksu” tai maksamalla verkkopankin kautta meidän maksutiedoilla.
- Online maksu tapahtuu yhteistyökumppanimme Trustlyn avulla. Trustlyllä maksaminen on nopein vaihtoehto, sillä Trustlyllä maksaessa varat kirjautuu välittömästi. Huomioithan, että Trustlyn maksu onnistuu ainoastaan omien sivujen kautta. Älä kopioi Trustly maksun tietoja edelliseltä maksutapahtumalta
- Kansainvälisen eli SEPA-maksun voit suorittaa verkkopankissasi. Maksutiedot löydät oma Bondora käyttäjätilin pääsivulta. Muista lisätä henkilökohtainen viitenumero ja viestiin oma nimi. Viitenumeron voit syöttää myös viestikenttään. Jätä siinä tapauksessa viitenumero kenttä tyhjäksi.
SEPA-maksu kirjautuu yleensä seuraavana pankkipäivänä ja on asiakkaalle ilmainen. Pyhinä ja viikonloppuisin varojen kirjautumisessa saattaa kestää kauemmin.
Kuinka voin nostaa Bondora-tililtäni rahaa?
Voit nostaa rahaa Bondora-tililtäsi kirjautumalla sisään ja klikkaamalla "Siirto pankkitililleni" painiketta.
Kaikki nostot tulee vahvistaa PIN-koodilla, joka lähetetään puhelimeesi.
Noston pitäisi kirjautua pankkitilillesi 1-3 arkipäivän kuluessa. Pyhinä ja viikonloppuisin siirron kirjautumisessa saattaa kestää kauemmin.
Mistä näen maksusuunnitelman?
Maksusuunnitelman näet Bondora-tililläsi valikoimassa “Lainat” ja “Lisätietoja”.
Klikkaa kohtaa “Jatkoaikataulu” nähdäksesi maksusuunnitelman koko lainalle. Mikäli haluat nähdä kaikki jo maksetut lyhennykset, siirry kohtaan “Maksuhistoria”.
Mikäli sinulla on useita lainoja, klikkaa kohtaa “Maksutaulukko” lainatietojen alapuolelta, josta näet kaikkien lainojesi eräpäivät.
Kuinka voin perua lainani 14 päivän kuluessa lainan hyväksymisen jälkeen?
Sinulla on mahdollista perua lainasi 14 päivän kuluessa lainasopimuksen allekirjoittamisesta. Et ole siinä tapauksessa velvoitettu maksamaan sopimuspalkkiota.
Jotta lainan voisi peruuttaa 14 päivän kuluessa sopimuksen allekirjoittamisesta, sinun tulee kattaa lainan pääoma ja kertyneet korot maksamisen päivään asti laskettuna.
Peruuttaaksesi lainan 14 päivän kuluessa, toimi näin:
Kirjaudu sisään Bondora-tilillesi. Mene kohtaan, jossa näet kaikki lainasi tiedot. Klikkaa kohtaa "Lisätietoja" ja “Peruuta laina”. Näet loppusumman korkoineen, joka tulee siirtää Bondora-tilillesi. Huomaa, että summa muuttuu päivittäin, sillä korot vaihtelee. Suosittelemme sinua siirtämään noin 20 euroa enemmän.
Helpoin tapaa maksaa on Trustly maksu, jonka löydät omilta sivuilta kohdassa "Online maksu". Saat varojen kirjautumisesta vahvistusviestin sähköpostiin, jotta tiedät käydä lopettamassa lainan omien sivujen kautta.
HUOM! Kun lainavarat on kirjautunut Bondora tilillesi, kirjaudu uudelleen omille sivuille ja klikkaa kohtaa "Peruuta laina" ja varmista ruutua klikkaamalla, että varmasti haluat peruuttaa lainasi. Tämän jälkeen klikkaa punaista kuvaketta "Peruuta laina".
Sen jälkeen sinun tulee päättää sopimus vahvistamalla se PIN-koodilla, joka lähetetään puhelimeesi. Sopimus päättyy vahvistuksen jälkeen. Saat vahvistusviestin, kun olet onnistuneesti päättänyt sopimuksesi.
Lainasopimuksesi ei lopu automaattisesti eikä lainan poismaksun varoja veloiteta automaattisesti Bondora tililtäsi, joten on erittäin tärkeä, että varojen kirjautumisen jälkeen käyt lopettamassa lainan omien sivujen kautta.
Kuinka voin maksaa lainan takaisin etuajassa?
Voit aina maksaa lainasi takaisin etuajassa. Sinulla on mahdollista tehdä lainaasi ylimääräinen lyhennys tai maksaa koko laina pois etuajassa. Muistathan, että järjestelmämme ei veloita Bondora tililtä ylimääräisiä lyhennyksiä, joten asiakkaan tulee käydä tekemässä kaikki ylimääräiset lyhennykset itse oma Bondora sivun kautta.
Mikäli haluat maksaa lainan takaisin etuajassa, sinun tulee kattaa lainan pääoma, korot ja mahdolliset maksamattomat laskut sopimuksen päättymiseen asti laskettuna. Mitään lisämaksuja ei veloiteta. Kokonaismäärä riippuu maksupäivästä.
Loppusaldon näet, kun siirryt oma Bondora sivulla kohtaan, jossa näet kaikki lainasi tiedot. Valitse sieltä "Lisätietoja" ja "Maksa laina ennenaikaisesti". Valitsemalla "koko laina" näet lainan loppusaldon kyseiselle päivälle. Eli tarkistathan saldon samalla päivällä, kun olet maksamassa.
Suosittelemme sinua siirtämään 20 euroa enemmän, sillä varojen kirjautumisessa Bondora tilillesi saattaa kestää pari päivää. Yleensä siirto kirjautuu tosiaan jo seuraavana päivänä
Kun varat on sinun Bondora tililläsi, käythän maksamassa lainan pois samasta paikasta. Lainasopimuksesi loppuu vasta sen jälkeen. Järjestelmä ei veloita koko lainasummaa automaattisesti, joten muistathan käydä lopettamassa lainasi ohjeiden mukaisesti.
Mikäli haluat tehdä lainaasi ylimääräisen lyhennyksen, toimi näin:
Siirry oma Bondora sivulla kohtaan, jossa näet kaikki lainasi tiedot. Valitse sieltä "Lisätietoja" ja "Maksa laina ennenaikaisesti". Valitsemalla "osan lainasta" voit syöttää haluamasi summan. Valitse myös jäljelle jäävälle pääomalle laina-aika eli kuinka monessa erässä haluat maksaa loput lainasummasta.
B Secure - voinko tehdä muutoksia maksusuunnitelmaan?
Kaikki muutokset maksusuunnitelmaan pystyt tekemään oma Bondora sivullasi palvelulla B Secure.
B Secure on maksullinen palvelu, joka maksaa 10 euroa kuukaudessa. Kun olet kerran jo käyttänyt B Securea, sinulla ei ole enää mahdollista perua palvelua. Mikäli teet maksusuunnitelmaan muutoksia, luethan tarkkaan kaikki sopimuksen ehdot ennen allekirjoittamista.
B Secure palvelun avulla voit:
- Anoa lainan pääomalle lyhennysvapaata
- Lyhentää tai pidentää maksususuunnitelmaa
- Muuttaa lainan lyhennyspäivän pysyvästi
Uuden maksusuunnitelman vahvistaminen
Kun olet tehnyt sopivat muutokset, toimi näin:
- Klikkaa „Uusi maksusuunnitelma” ja tutustu huolellisesti uuteen suunnitelmaan.
- Vahvista muutokset klikkaamalla “Allekirjoita” ja seuraa tulevia ohjeita.
B Secure palvelun käyttämisen edellytykset ja palvelun peruminen?
Voit käyttää B Secure palvelua, mikäli täytät seuraavat ehdot:
- Olet suorittanut vähintään yhden lyhennyksen nykyisen maksusuunnitelman mukaisesti.
- Mikäli olet jo käyttänyt B Secure palvelua, voit käyttää palvelua uudelleen, kun olet lyhentänyt lainaasi vähintään kerran uuden maksusuunnitelman mukaisesti.
Et voi käyttää B Secure palvelua mikäli lainasopimuksesi on jo irtisanottu.
Huom! Mikäli sinulla on muutoksien tekemisen hetkellä erääntynyt velka, siirtyy se seuraavalle eräpäivälle.
B Secure palvelun peruminen
Mikäli haluat perua B Secure palvelun, lähetäthän pyynnön osoitteeseen: [email protected]. Muutos aktivoituu 30 päivän kuluessa ja saat viimeisen laskun seuraavan kuukausilyhennyksen yhteydessä.
VELASSA OLEVA LAINA
Velkamenettely Bondorassa
Lähetämme asiakkaille velkamuistutuksia sähköpostitse, tekstiviesteitse puhelimitse ja myös postitse kotiin.
Mikäli sinulla on maksuvaikeuksia, avuksesi voi olla maksullinen palvelu “B Secure”, jonka avulla pystyt muuttamaan maksusuunnitelmaasi.
Voimassa olevan lainan velkamenettely
Mikäli asiakas ei suorita lainanmaksua eräpäivään mennessä, alamme lähettää hänelle velkamuistutuksia. Velkamuistutuksia lähetetään ensimmäisestä velan päivästä lähtien. Veloitamme asiakkaalta viivästyneeltä ajalta lainasopimuksen mukaista viivästyskorkoa.
Me emme tee yhteistyötä perintätoimistojen kanssa.Mikäli asiakkaalla on kolme peräkkäistä lyhennystä osittain tai kokonaan maksamatta yli 60 päivän ajan, Bondoralla on oikeus irtisanoa asiakkaan lainasopimus ja siirtää koko velka oikeudelliseen perintään käräjäoikeuteen. Samoin annetaan silloin velkasi tiedot Suomen Asiakastietoon maksuhäiriönä.
Irtisanotun lainan velkamenettely
Kun lainasopimuksesi on irtisanottu, tulee sinun maksaa koko velka, johon sisältyy lainan pääoma, korot ja velanperinnän aiheuttamat kulut. Mikäli maksat koko velan suoraan Bondoralle, perumme maksamismääräyksen käräjäoikeudesta ja sinulle ei aiheudu ulosoton toimenpiteitä.
Mitä tapahtuu seuraavaksi, mikäli et maksa velkaa?
- Velkoja ilmoittaa kuluttajaluottoa koskevan maksuhäiriön Suomen Asiakastietoon.
- Lainasopimuksen irtisanomisen jälkeen siirtyy saatava Helsingin käräjäoikeuteen.
- Käräjäoikeudesta saadun maksutuomion jälkeen välitämme velan tiedot Suomen Ulosottovirastolle ja sinulla on mahdollisuus sopia saatavan maksaminen heidän kautta.
Maksuhäiriömerkinnän edellytykset
Velkoja voi ilmoittaa kuluttajaluottoa koskevan maksuhäiriön merkittäväksi luottotietorekisteriin kun maksu on viivästynyt vähintään 60 päivää ja viivästymisestä on ilmoitettu velalliselle vähintään 21 päivää ennen tietojen ilmoittamista. Tietojen ilmoittamisen edellytyksenä on myös se, että ilmoittamisesta on ollut maininta alkuperäisessä luottosopimuksessa eikä velan maksusta ole tehty uutta maksusuunnitelmaa.
Luottotietoja käytetään monissa eri päätöksentekotilanteissa. Luottotietoja käytetään esim. luoton myöntämisessä, puhelinliittymien avaamisessa, laskulla myynnissä, asunnon vuokrauksessa, vakuutussopimusten teoissa sekä luotollisten tilien avaamisessa. Luottotietomerkintä voi olla monessa tapauksessa este tai se voi oleellisesti vaikeuttaa monien sopimusten tekemistä.
Poikkeustapaukset
- Mikäli haet velkajärjestelyä pyydämme varaamaan ajan velkaneuvojalle.
- Mikäli epäilet, että henkilötietojasi on käytetty väärin pyydämme tekemään rikosilmoituksen poliisille. Poliisi ottaa sen jälkeen meihin yhteyttä.
- Kuolemantapauksissa pyydämme ottamaan yhteyttä osoitteeseen: [email protected] ja lähettämään meille todistuksen, josta käy ilmi asiakkaan kuolinpäivä.
BONDORA-TILINI
Kuinka takaamme tietosuojan?
Bondoralle antamasi tiedot ovat luottamuksellisia. Tallennamme tiedot korkean turvatason palvelimille, joihin on mahdollista päästä käsiksi vain tarkasti valvotuissa olosuhteissa. Tietojasi ei luovuteta eteenpäin kolmansille osapuolille. Voit lukea lisää yksityissuojastamme täältä.
Miten toimin, kun olen unohtanut salasanani?
Mikäli olet unohtanut salasanasi, voit vaihtaa sen Bondora sivullamme www.bondora.fi
Varmistathan, että olet varmasti www.bondora.fi sivulla etkä www.bondora.com sivulla, sillä se on meidän sijoittajien kotisivu.
Klikkaa "Unohditko salasanan" ja syötä oma sähköpostiosoite vastaavaan kenttään.
Saat viestin salasanan uusimisesta sähköpostiisi. Paina alhaalla olevaa linkkiä "Napsauta tästä vaihtaaksesi salasana". Sen jälkeen pystyt keksimään uuden salasanan, joka sinun tulee syöttää kahteen kertaan.
Järjestelmämme kirjaa sinut sen jälkeen automaattisesti Bondora sivullesi ja salasanasi on vaihdettu. Klikkaa Bondora logoa ylhäällä vasemmalla, päästäksesi pääsivulle.
Kuinka voin muuttaa yhteystietojani?
Kirjaudu sisään ja klikkaa oma nimeäsi oikeasssa yläreunassa. Valitse "Bondora-tilini". Täällä voit päivittää henkilökohtaiset tietosi. Kun olet tallentanut muutokset, saat vahvistuksen sähköpostiisi.
Mikäli haluat muuttaa postiosoitetta, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme [email protected].
Miten toimin, kun vanha sähköpostini ei ole enää käytössä?
- Mene sivulle www.bondora.fi ja klikkaa ““Eikö sinulla ole käyttöoikeutta Bondorassa rekisteröityyn sähköpostiin?”
- Sinulle avautuu sivu “Palauta käyttöoikeus”. Syötä henkilötunnuksesi ja uusi sähköpostiosoitteesi. Paina “Lähetä”.
- Sen jälkeen sinun tulee tunnistautua pankkitunnuksillasi.
Kuinka voin muuttaa tilinumeroni?
Kirjaudu sisään ja klikkaa nimeäsi oikeassa yläreunassa. Valitse valikosta "Bondora-tilini". Uusi tilinumero tulee myös vahvistaa pankkitunnuksillasi. Mikäli Trustlyn listassa ei ole uutta pankkiasi, et valitettavasti pysty muuttamaan tilinumeroasi.
Pankkitunnuksilla tunnistautumiseksi valitse verkkopankkisi ja kirjaudu sisään. Sen jälkeen valitse tilinumero, jonka haluat liittää Bondora tiliisi ja seuraa päätteellä olevia ohjeita.
Kuinka voin sulkea Bondora-tilini?
Mikäli haluat sulkea Bondora tilisi, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme osoitteessa [email protected]
Huomioithan, että Bondora tiliä ei ole mahdollista elvyttää tulevaisuudessa etkä pysty tilin sulkemisen jälkeen hakemaan lainaa Bondorasta.
ASIAKIRJAT
Mistä löydän tiliotteeni?
Näet tiliotteesi oma Bondora sivultasi.
- Kirjaudu Bondora tilillesi ja siirry kohtaan “Tiliote”.
- Valitse haluamasi aikaväli ja paina “Etsi”. Voit myös ladata tiliotteen itsellesi klikkaamalla kohtaa “CVS” oikeasta reunasta.
Mistä löydän kaikki allekirjoittamani sopimukset?
- Kirjaudu Bondora tilillesi ja siirry kohtaan, jossa näet kaikki lainasi tiedot.
- Etsi kohta "Sopimukset". Valitse haluamasi ajankohta tai tarkenna lainasopimuksen tyyppi ja paina “Etsi”.
Mistä löydän kaikki maksetut ja maksamattomat laskuni?
- Kirjaudu Bondora tilillesi ja siirry kohtaan, jossa näet kaikki lainasi tiedot.
- Etsi kohta "Laskut". Valitse haluamasi aikaväli ja paina “Etsi”.
BONDORAN ASIAKASPALVELU
Asiakkaan tunnistaminen
Minkä takia tulee asiakas tunnistaa?
Sinut tulee tunnistaa suojellakseen tietojasi. Mikäli viestisi tulee sähköpostista, joka ei ole liitetty Bondora tiliisi, ei pysty asiakaspalvelumme tunnistamaan sinut ja sinua pyydetään olemaan yhteydessä Bondorassa rekisteröidystä sähköpostista.
Millä tavalla tunnistamme asiakkaan?
Tunnistamme asiakkaan ensisijaisesti sähköpostin perusteella. Meillä on myös tarvittaessa oikeus kysyä lisätietoja ja todisteita. Esimerkiksi voimme pyytää sinulta henkilöllisyystodistuksen kopiota puhelinnumeron tai kotiosoitteen vaihtamista varten.
Missä tapauksessa emme anna tietoja?
Lain mukaan emme voi luovuttaa tietoja kolmansille osapuolille. Tästä johtuen on erittäin tärkeä, että olet meihin yhteydessä Bondorassa rekisteröidystä sähköpostiosoitteesta.
Mikäli olet asiakkaan virallinen edustaja, pyydämme lähettämään valtakirjan. Valtakirjasta pitää käydä ilmi sekä edustajan että asiakkaan nimi, henkilötunnus ja allekirjoitus.
Mikäli asiakkaalle on määrätty edunvalvoja, tarvitsemme päätöksen, joka vahvistaa edustusoikeuden
Yhteydenotto asiakaspalveluun
Lain mukaan emme voi luovuttaa tietoja kolmansille osapuolille. Tästä johtuen on erittäin tärkeä, että olet meihin yhteydessä Bondorassa rekisteröidystä sähköpostiosoitteesta.
Miten toimia, kun saat tekstiviestin, sähköpostin tai kirjeen joka ei ole tarkoitettu sinulle?
Jos saat Bondoralta tekstiviesti, sähköpostin tai kirjeen joka ei ole tarkoitettu sinulle, pyydämme ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme osoitteeseen: [email protected]
Miten toimia, kun haluat ottaa yhteyttä toisen henkilön puolesta?
Jos otat yhteyttä toisen henkilön puolesta, lisää sekä hänen että sinun tiedot ja kerro miksi lähetät viestiä. Mikäli olet asiakkaan virallinen edustaja, pyydämme lähettämään valtakirjan. Valtakirjassa pitää sisältyä sekä edustajan että asiakkaan nimi, henkilötunnus ja allekirjoitus.
Mikäli asiakkaalle on määrätty edunvalvoja, silloin tarvitsemme päätöstä, joka vahvistaa edustusoikeuden.
BONDORA GROUPIN TALOUDELLISET LUVUT
Bondora Groupin taloudelliset luvut
Vertailun vuoksi, vuonna 2017 Bondora-konsernin liikevaihto oli 6 850 500 euroa ja tilikausi päättyi 137 tuhannen euron nettovoittoon, joka johtui kustannustehokkuuden parannuksesta toiminnan optimoinnilla, sekä kiertonopeuden huomattavasta kasvusta. Vuonna 2016, Bondora-konsernin liikevaihto oli 4 176 903 euroa ja nettotappio oli 1 443 847 euroa. Vuonna 2015, liikevaihto oli 2 464 849 euroa ja nettotappio 1 852 783 euroa, jossa Bondora-konsernin tappio johtui lähinnä henkilöstön ja markkinointikulujen huomattavasta kasvusta. Konserni keskittyy kasvun ylläpitämiseen, lainanhaun ja liikevaihdon odotetaan lisääntyvän vuonna 2019. Vaikka konserni ei keskity tällä hetkellä kannattavuuteen, pyrkii johto hieman kasvattamaan vuoden 2019 absoluuttista nettotulosta. Jatkuvan kasvun taustalla ovat parannukset lainakannan riskitasoissa, velkojen perintämenettelyn tehostaminen, markkinointikanavien optimointi, sekä vähittäissijoittajille suunnattujen tuotteiden parannukset.
Lisätietoja saat ilmaiseksi alla olevasta Bondora-konsernin vuosikertomuksesta.
Bondora AS Group annual report 2016.pdf (600 KB)
Bondora AS Consolidated Annual Report 2017.pdf (900 KB)
Sworn auditor's report 2017 IFRS Group.pdf (70 KB)
2018 Sworn auditor's report IFRS Bondora Group ENG.pdf (70 KB)
2018 Bondora AS consolidated ENG.pdf (100 KB)
2018 Bondora AS consolidated EST.pdf (100 KB)