Facebook Pixel Code

Usein kysytyt kysymykset

Täällä olemme vastanneet usein kysyttyihin kysymyksiin. Jos et löydä kysymykseesi täältä vastausta, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.

Lainanhaku

Voinko hakea lainaa Bondorasta?

Haluamme taata turvallisen lainanhaun kaikille lainaa tarvitseville. Vastuullisena yrityksenä olemme luoneet useita ehtoja, jotta lainaajat pystyvät maksamaan lainan takaisin ongelmitta. Lainahakemuksen jälkeen tarkistamme täyttääkö se seuraavat ehdot:

Lainamme on tällä hetkellä haettavissa seuraavissa maissa:

  • Viro
  • Suomi
  • Espanja

Hakeaksesi lainaa:

  • Olet vähintään 18-vuotias ja enintään 75-vuotias ennen kuin lainasopimus päättyy.
  • Olet työsuhteessa tai eläkkeellä, josta maksettavat tulot riittää kattamaan kaikki kuukausittaiset kulut.
  • Sinulla ei ole maksuhäiriömerkintää, maksujen laiminlyöntiä tai ulosottotoimenpidettä.
  • Sinulla ei ole uhkapeliriippuvuutta.

Voit hakea lainaa kotisivuillamme ympäri vuorokauden. Lainahakemuksen täyttämiseen kuluu noin viisi minuuttia ja sen jälkeen saat meiltä alustavan lainatarjouksen.

Siirry lainahakemussivulle hakeaksesi lainaa:

1. Tunnistaudu ja lisää tiliote

Ensimmäistä kertaa lainaa hakiessa tulee sinun tunnistautua yhteistyökumppanimme Trustlyn kautta. Tilinumerosi tulee vahvistaa ja liittää Bondoran tiliisi. Laina siirretään samalle pankkitilille. Huom! Pankkitilisi vahvistus ei kuitenkaan tarkoita sitä, että sinun on pakko ottaa lainatarjous vastaan. Jos otat tarjouksen vastaan,  tutustu huolellisesti kaikkiin ehtoihin.

Seuraavaksi pyydämme lisäämään tiliotteesi Instantorin avulla. Tiliotteen perusteella saamme tehdä sinulle edullisemman lainatarjouksen.

2. Lähetä lainahakemus ja valitse sopiva tarjous

Hakemuksen jälkeen saat alustavan lainatarjouksen. Valitse sinulle sopiva lainasumma ja kuukausierä

3. Tutustu lopulliseen tarjoukseen

Alustavan valinnan jälkeen tehdään sinulle henkilökohtainen lopullinen lainatarjous. Huomaa, että alustava ja lopullinen tarjous voivat erota toisistaan. Tutustu huolellisesti lopullisen tarjouksen ehtoihin. Lainasopimukseen lisätään myös sopimuspalkkio. Tutustu hinnastoon täällä.

4. Allekirjoita sopimus

Sopimuksesi saat allekirjoittaa PIN-koodilla, joka lähetetään tekstiviestinä puhelimeesi. Allekirjoittaa on aikaa 24 tuntia. Kun olet sopimuksesi allekirjoittanut, siirretään laina automaattisesti pankkitilillesi.

  • Lainahakemuksen täyttämiseen kannattaa varata noin 5 minuuttia.
  • Kun hyväksyt alustavan lainatarjouksen, sinun tulee vahvistaa pankkitilin numerosi Trustlyn kautta. See kestää noin minuutin. Sen jälkeen saat lisätä tiliotteen Instantorin avulla.
  • Lopullisen lainatarjouksen saat yleensä muutamassa minuutissa. Jos se kestää kauemmin, ilmoitamme siitä erikseen.
  • Lainasopimus tulee allekirjoittaa PIN-koodilla. Sopimuksen allekirjoittamisen jälkeen siirretään laina automaattisesti pankkitilillesi. Rahan siirto kestää 1-3 arkipäivää.

Tunnistautuminen vaaditaan ennen kuin laina voidaan hyväksyä. Näin voimme varmistaa, että lainahakemuksen on täyttänyt oikea henkilö. Haluamme myös varmistaa, että siirrämme lainan oikealle pankkitilille. Samalla tarkistamme myös kotiosoitteen.

Pankkitietojesi varmentaminen Trustlyn avulla on helppoa ja turvallista. Trustly muodostaa suojatun yhteyden verkkopankkiisi, eikä sinun tarvitse siirtyä kyseiseltä sivulta pois. Trustlyn käyttäminen on ilmaista eikä vaadi rekisteröitymistä. Tarvitset vain voimassa olevat verkkopankkitunnukset käyttääksesi Trustlya.

Pankkitietojesi varmentaminen Trustlyn avulla:

  • Valitse verkkopankkisi ja kirjaudu sisään.
  • Valitse sopiva tili (tämä on myös sama tili, miltä laina nostetaan myöhemmin).
  • Seuraa päätteellä olevia ohjeita (tunnistautumistavat vaihtelevat verkkopankeittain).

Pankkitietojesi varmentaminen Trustlyn avulla ei ole mahdollista:

  • Jos et löydä pankkiasi listalta, et valitettavasti voi hakea Bondoran lainaa.
  • Jos tili ei kuulu sinulle.
  • Jos tili on yhteinen toisen käyttäjän kanssa.
  • Jos tilinomistaja on alaikäinen.
  • Jos sinulla ei ole verkkopankkia.

Lähettämällä tiliotteesi pystymme arvioimaan paremmin lainaehtosi ja mahdollisesti jopa tarjoamaan alhaisemman korkoprosentin ja kuukausierän. Instantor-palvelu mahdollistaa tiliotteen lataamisen vaivattomasti.

Instantor-palvelua on todella helppo ja turvallinen käyttää:

  • Valitse verkkopankkisi ja kirjaudu sisään.
  • Sen jälkeen ladataan automaattisesti 3 kuukauden tiliote.
  • Saat jatkaa hakemuksen täyttämistä.

Lainahakemuksen jälkeen tarjotaan sinulle esitettyjen tietojen perusteella kolme erilaista alustavaa lainatarjousta.  Jos et löydä niistä kolmesta sopivaa ja haluat muuttaa lainasummaa tai laina-aikaa siirry alas, jossa lukee: “Muita tarjouksia”. Sieltä saat valita uuden lainasumman ja laina-ajan. Jos löysit sopivan valitse: “Hyväksyn tämän tarjouksen”. Huom! Kaikille ei kuitenkaan tarjota enemmän kuin kolme automaattista lainatarjousta.

Jos haluat tässä vaiheessa lisätä tiliotetta tai korjata tietojasi (tulot ja menot), sinun tulee odottaa kunnes lainatarjous peruuntuu 24 tunnin päästä. Et pysty itse perumaan hakemusta. Sen jälkeen saat tehdä uuden lainahakemuksen. Tietoja ei kuitenkaan pysty joka kerta uusimaan.

Lopullinen lainatarjous tehdään esitettyjen tietojen ja asiakirjojen perusteella. Alustava ja lopullinen tarjous voivat erota toisistaan sekä mainospostista.

Sinulla ei ole mahdollista perua lainahakemustasi. Lainahakemuksesi peruuntuu automaattisesti 24 h päästä. Voit sen jälkeen lähettää uuden hakemuksen ja saada uuden lainatarjouksen.

Kun olet hyväksynyt lopullisen lainatarjouksen ja allekirjoittanut lainasopimuksen, lainasi siirretään automaattisesti pankkitilillesi, joka on liitetty Bondoran tiliisi. Huom! Tarkista, että tilinumerosi on oikein. Muistathan myös lukea lainan ehdot huolella, sillä ne ovat saattaneet muuttua alustavan lainatarjouksen jälkeen.

Pankista riippuen, tilisiirtoon kuluu 1-3 arkipäivää. Huomioithan, että pyhinä ja viikonloppuisin tilisiirrossa kestää kauemmin.

Jos sinulla on jo Bondoran laina ja haluat korottaa lainaa, tarkistamme täyttyykö seuraavat ehdot:

  • Nykyisen lainan alusta on ohittunut 2 kuukautta.
  • Sinulla ei ole tällä hetkellä Bondorassa velkoja
  • Olemassa oleva Bondoran saldo ei ole isompi kuin 10 000 euroa, joka on suurin lainasumma Bondorassa.

Lisäksi:

  • Olet vähintään 18-vuotias ja enintään 75-vuotias ennen kuin lainasopimus päättyy.
  • Olet työsuhteessa tai eläkkeellä, josta maksettavat tulot riittää kattamaan kaikki kuukausittaiset kulut.
  • Sinulla ei ole maksuhäiriömerkintää, maksujen laiminlyöntiä tai ulosottotoimenpidettä.
  • Sinulla ei ole uhkapeliriippuvuutta.

Mikäli emme saa tällä hetkellä tarjota sinulle lainaa, saat kokeilla jatkossa uudestaan. Joskus tarjotaan lainan hakemiseksi jopa uusi päivämääräkin.

Tarjoamme mahdollisuutta maksaa muut velkasi pois Bondoran lainalla. Henkilökohtaisen tarjouksen saamme tehdä lainahakemuksen jälkeen. Bondoran omia lainoja ei kuitenkaan pysty yhdistämään. Lisätietoja lainojen yhdistämisestä saat täältä.

Voimassa oleva laina

Lainaa maksetaan takaisin kiinteinä kuukausierinä maksusuunnitelman mukaan. Sinun täytyy huolehtia siitä, että Bondora-tililläsi on riittävästi varoja lainanlyhennyksen eräpäivänä. Huomaa, että eräpäivät saattavat vaihdella, varsinkin pyhinä ja viikonloppuisin. Jos maksu ehtii ennen eräpäivää, se pysyy Bondora-tililläsi kunnes eräpäivä saapuu.

Lähetämme sinulle sähköpostitse ja tekstiviestinä maksumuistutuksia ennen eräpäivää. Muistutukset ovat automaattisia ja niitä lähetetään myös silloin, kuin maksu on jo suoritettu. Jos haluat lukea kuinka voit siirtää rahaa Bondora-tilillesi, lue täältä lisää "Kuinka voin lisätä rahaa Bondora-tililleni?".

Ennen kuin siirrät varoja Bondora-tilillesi, varmista vielä eräpäivä ja kuukausierän suuruus ja mahdolliset maksamatta jääneet laskut. Maksamattomat laskut näkyy valikoimasta “Maksamattomat laskut”.

Voit siirtää rahaa Bondora-tilillesi kirjautumalla sisään ja klikkaamalla "Tilisiirto tilille"-painiketta. 

Voit lisätä rahaa kahdella eri tavalla: 

1. Trustlyn kautta maksaminen on nopein vaihtoehto, sillä sen avulla maksu voidaan vahvistaa välittömästi. Trustly on turvallinen, ilmainen eikä vaadi rekisteröitymistä. Tarvitset vain voimassa olevat verkkopankkitunnukset. Mikäli pankkiasi ei ole Trustlyn listassa, et pysty maksamaan sillä lailla. Huomaa, että Trustlyn palvelua tulee käyttää ainoastaan suoraan Bondora-tililläsi. Klikkaa Trustlyn maksun suorittamiseksi “Verkkopankkimaksu” - painiketta.

2. SEPA- maksun saat suorittaa verkkopankissasi.  Maksun tulee sisältää kaikki vaaditut tiedot. Muista lisätä henkilökohtainen viitenumero ja viestiin oma nimi. Maksutiedot löydät klikkaamalla “SEPA-maksu” painiketta.

SEPA- maksun pitäisi näkyä Bondora-tililläsi 1-3 arkipäivän kuluessa. Pyhinä ja viikonloppuisin siirto saattaa kestää kauemmin.

Voit nostaa rahaa Bondora-tililtäsi kirjautumalla sisään ja klikkaamalla "Tilisiirto tililtä"-painiketta. 

Voit nostaa rahaa vain Bondorassa rekisteröidylle pankkitilillesi. Jos tilinumerosi on muuttunut saat itse muuttaa sen Bondora-tililläsi täällä

Kaikki nostot tulee vahvistaa PIN-koodilla, joka lähetetään puhelimeesi. Jos puhelinnumerosi on muuttunut saat itse muuttaa sen Bondora-tililläsi täällä. 

Noston pitäisi näkyä pankkitililläsi 1-3 arkipäivän kuluessa. Pyhinä ja viikonloppuisin siirto saattaa kestää kauemmin.

Maksusuunnitelmaasi näet Bondora-tililläsi valikoimassa “Lainat” ja “Lisätietoja”.

Klikkaa kohtaa “Jatkoaikataulu” nähdäkseksi maksusuunnitelman koko lainalle. Jos haluat nähdä kaikki jo maksetut lyhennykset, siirry kohtaan “Maksettujen lyhennysten aikataulu”.

Jos sinulla on useita lainoja, klikkaa kohtaa “Maksutaulukko” lainatietojen alapuolelta, mistä näet kaikkien lainojesi eräpäivät.

Sinulla on mahdollista perua lainasi 14 päivän sisällä. Et ole siinä tapauksessa velvoitettu maksamaan sopimusmaksua. Kun lainan sopimisesta on kulunut 14 päivää, olet velvoitettu maksamaan myös sopimusmaksun.

Sinun tulee palauttaa riittävä summa Bondora-tilillesi, koska sen tulee kattaa pääoma ja  kertyneet korot, jotta lainan saisi perua.

Peruuttaaksesi lainan 14 päivän kuluessa, toimi näin:

1. Kirjaudu sisään Bondora-tilillesi. Etsi kohta "Lainat", jonka alapuolelta löydät tietoja lainastasi. Klikkaa kohtaa "Lisätietoja". Sieltä näet loppusumman, joka tulee siirtää Bondora-tilillesi. Huomaa, että summa muuttuu joka päivä. 

2. Klikkaa kohtaa "Peruuta laina" ja varmista ruutua klikkaamalla, että varmasti haluat peruuttaa lainasi. Tämän jälkeen klikkaa punaista kuvaketta "Peruuta laina".

3. Sen jälkeen tulee sopimus päättää ja allekirjoittaa PIN-koodilla, joka lähetetään puhelimeesi. Sopimus päättyy vasta sen jälkeen. Saat myös vahvistusviestin, kuin se on onnistunut.

Voit aina maksaa lainasi takaisin etuajassa kerralla tai osissa.

Jos haluat maksaa lainasi takaisin etuajassa kerralla, sinun tulee palauttaa riittävä summa Bondora-tilillesi, koska sen tulee kattaa pääoma ja  kertyneet korot takasinmaksupäivään asti sekä mahdolliset maksamattomat laskut, jotta lainan saisi päättää.

1. Kirjaudu sisään Bondora-tilillesi. Etsi kohta "Lainat", "Lisätietoja" ja “Maksa laina ennenaikaisesti”.

2. Varmista, että tililläsi on riittävästi varoja (tee siirto Bondora-tilillesi). Lainan kokonaissumman näet ruudultasi. Summa muuttuu joka päivä.

3. Klikkaa kohtaa "Allekirjoita" vahvistaaksesi lainan takaisinmaksun. Allekirjoittaa saa PIN-koodilla, joka lähetetään puhelimeesi. Sopimus päättyy vasta sen jälkeen. Saat myös vahvistusviestin, kuin se on onnistunut.

Jos haluat maksaa lainasi takaisin etujassa osaerissä, toimi näin:

1. Kirjaudu sisään Bondora-tilillesi ja etsi kohta "Lainat", "Lisätietoja" ja “Osan lainasta”.

2. Valitse summa, jonka haluat maksaa. Tämän summan tulee olla Bondora-tililläsi ennen sitä.

3. Klikkaa kohtaa "Allekirjoita" vahvistaaksesi lainan takaisinmaksun. Allekirjoittaa saa PIN-koodilla, joka lähetetään puhelimeesi.

4. Voit myös valita uuden laina-ajan. Siinä tapauksessa klikkaa kohtaa "Uusi maksusuunnitelma" ja vahvista se klikkaamalla kohtaa "Allekirjoita". Allekirjoittaa saa PIN-koodilla, joka lähetetään puhelimeesi. (Jos jätät tämän kohdan tyhjäksi, laskemme uuden laina-ajan edellisen laina-aikasi mukaan)

Jos haluat hakea uutta maksusuunnitelmaa, niin siihen meillä on lisäpalvelu “B Secure”. Jos haluat aktivoida palvelun “B Secure”, kirjaudu sisään Bondora-tilillesi, etsi kohta “Lisäpalvelut”, “Hae heti” ja “Lue lisää”. Tutustu palvelun ehtoihin ja vahvista erikseen (ruksi ruutuun), että olet tutustunut ehtoihin ja sen jälkeen valitse “Vahvista ja allekirjoita”.

B Secure - palvelun hinta

B Secure - palvelun hinta on 10 EUR /kuukaudessa riippumatta lainojen määrästä.

  • B Secure - palvelun maksu lisätään automaattisesti kuukausittaisiin maksuihisi. Vähennämme automaattisesti maksun Bondora-tililtäsi.   
  • Kun olet hyväksynyt B Secure - palvelun ehdot, palvelumaksu veloitetaan seuraavasta maksustasi, riippumatta mahdollisista muutoksista.
  • B Secure on voimassa kaikille nykyisille ja tuleville lainoillesi ja sitä ei voida keskeyttää ennen kuin kaikki lainasi on maksettu takaisin kokonaisuudessaan.

B Secure - palvelun avulla voit:

  • Anoa pääoman maksuvapaata;
  • Lyhentää tai pidentää maksusuunnitelmaa;
  • Muuttaa eräpäivää.

Uuden maksusuunnitelman vahvistaminen

Jos olet tehnyt sopivat muutokset, toimi näin:

  • Klikkaa alarivissä kohtaa „Uusi maksusuunnitelma” ja tutustu huolellisesti siihen;
  • Klikkaa alarivissä kohtaa “Allekirjoita”  ja seuraa tulevia ohjeita.

Voit käyttää B Secure - palvelua, jos täytät seuraavat ehdot:

  • Olet tehnyt vähintään yhden lyhennyksen nykyisen maksusuunnitelman mukaan. Se koskee kaikkia lainojasi (kaikkien lainojen ensimmäinen lyhennys pitää olla maksettu).
  • Jos olet jo käyttänyt B Secure - palvelua, saat käyttää sitä uudestaan, kun olet tehnyt vähintään yhden lyhennyksen nykyisen maksusuunnitelman mukaan.
  • Et voi käyttää B Secure - palvelua, jos Bondoralla on oikeus perua nykyiset lainasopimuksesi ja Bondora voi vaatia velkaantuneen lainan maksamista kokonaisuudessaan.

Huom! Jos teet muutoksia ja sinulla on sillä hetkellä velkoja, tulee sinun maksaa kaikki maksamattomat kulut uuden maksusuunnitelman ensimmäisen maksun yhteydessä.

B Secure - palvelun peruminen

Jos olet jo käyttänyt B Secure - palvelua, sitä ei saa perua. Jos et ole käyttänyt B Secure - palvelua, lähetä pyyntö osoitteeseen: asiakaspalvelu@bondora.com. Muutos aktivoi 30 päivän kuluessa ja viimeisen laskun pyydämme maksamaan seuraavan kuukausierän yhteydessä.

Velassa oleva laina

Velkamenettelymme jakaantuu kahteen:

  • Voimassa olevan lainan velkamenettely;
  • Irtisanotun lainan velkamenettely.

Jos sinulla on velkaa, toimimme seuraavasti:

  • Lähetämme velkamuistutuksia sähköpostiin, tekstiviestinä puhelimeen, ja postitse kotiin, samoin suoritamme automaattisia soittoja puhelimeen;
  • Irtisanomme alkuperäisen maksusuunnitelman, jonka seurauksena koko saatava peritään kerralla;
  • Ilmoitamme irtisanomisen jälkeen velan tiedot Suomen Asiakastietoon;
  • Siirrämme irtisanomisen jälkeen saatavan käräjäoikeuteen;
  • Käräjäoikeuden päätöksen jälkeen siirrämme saatavan ulosottoon.

Jos sinulla on maksuvaikeuksia, silloin voi avuksi olla maksullinen palvelu “B Secure”, jonka avulla saat muuttaa maksusuunnitelmaa. Lue lisää palvelusta “B Secure” täältä.

Velkamuistutukset

Ennen eräpäivää lähetämme sinulle maksumuistutuksia sähköpostiin ja puhelimeen.

Jos et maksa laskuasi eräpäivään mennessä, alamme lähettää velkamuistutuksia sähköpostiin, tekstiviesteinä puhelimeen, postitse kotiin ja suoritamme myös automaattisia soittoja. Velkamuistutuksia lähetetään seuraavasta päivästä alkaen eräpäivän jälkeen velkaprosessimme mukaan. Veloitamme sinulta eräpäivän ylittymisestä hallinnointikuluja. Tutustu hinnastoon täällä.

Velkaa käsitellään kokonaisena, ei osina. Velkapäiviä lasketaan velan syntyhetkestä ja laskenta nollaantuu, kun velka on maksettu. Jos suoritettu maksu ei riitä kattamaan koko velkaa, summasta maksetaan ensin: 1. saatavan perintään liittyvät kulut, 2. lainapääoma, 3. korko ja 4. muut kulut.

Jos et maksa velkaa ajoissa ja sinulla on kolme peräkkäistä lyhennystä osittain tai kokonaan maksamatta, lainasopimus irtisanotaan ja se siirtyy käräjäoikeuteen.

14 päivää ennen mahdollista lainasopimuksen irtisanomista lähetämme sinulle viimeisen velkamuistutuksen sähköpostiin, jossa sinulle annetaan 14 vuorokautta aikaa velan hoitamiseksi. Jos et hoida siihen mennessä velkaa ja sinulla on kolme peräkkäistä lyhennystä osittain tai kokonaan maksamatta, lainasopimus irtisanotaan ja se siirtyy käräjäoikeuteen. Emme tee yhteistyötä perintätoimistojen kanssa.

Lainasopimuksen irtisanominen tarkoittaa sitä, että sinun tulee maksaa koko saatava, johon sisältyy lainapääoma, korot ja velanperinnän aiheuttamat kulut.

Mitä tapahtuu seuraavaksi?

  • Velkoja ilmoittaa kuluttajaluottoa koskevan maksuhäiriön Suomen Asiakastietoon.
  • Lainasopimuksen irtisanomisen jälkeen siirtyy saatava Helsingin käräjäoikeuteen. Jos sinulla on monta lainaa ne voidaan irtisanoa eri aikoina ja saatavat siirtyvät käräjäoikeuteen viimeisen lainasopimuksen irtisanomisen jälkeen. Prosessi saattaa kestää monta kuukautta. Käräjäoikeus ottaa sinuun yhteyttä.

Ulosotto. Käräjäoikeuden päätöksen jälkeen lähetämme hakemuksen ulosottomiehelle ja sinulla on mahdollisuus sopia saatavan maksaminen ulosoton kautta.  

Velkoja voi ilmoittaa kuluttajaluottoa koskevan maksuhäiriön merkittäväksi luottotietorekisteriin kun maksu on viivästynyt vähintään 60 päivää ja viivästymisestä on ilmoitettu velalliselle vähintään 21 päivää ennen tietojen ilmoittamista. Tietojen ilmoittamisen edellytyksenä on myös se, että ilmoittamisesta on ollut maininta alkuperäisessä luottosopimuksessa eikä velan maksusta ole tehty uutta maksusuunnitelmaa.

Luottotietoja käytetään monissa eri päätöksentekotilanteissa. Luottotietoja käytetään esim. luoton myöntämisessä, puhelinliittymien avaamisessa, laskulla myynnissä, asunnon vuokrauksessa, vakuutussopimusten teoissa sekä luotollisten tilien avaamisessa. Luottotietomerkintä voi olla monessa tapauksessa este tai se voi oleellisesti vaikeuttaa monien sopimusten tekemistä.

  • Jos haet velkajärjestelyä pyydämme varaamaan ajan velkaneuvojalle.
  • Jos epäilet, että henkilötietojasi on käytetty väärin pyydämme tekemään rikosilmoituksen poliisille. Sen jälkeen poliisi ottaa yhteyttä meihin.
  • Kuolemantapauksissa pyydämme ottamaan yhteyttä osoitteeseen: asiakaspalvelu@bondora.com ja lähettämään kopion kuolintodistuksesta. Aloittaa tulee myös perintämenettely. Kun perintämenttely on päättynyt pyydämme lähettämään meille myös kopion perukirjasta.

Bondora-tilini

Bondoralle antamasi tiedot ovat luottamuksellisia. Tallennamme tiedot korkean turvatason palvelimille, joihin on mahdollista päästä käsiksi vain tarkasti valvotuissa olosuhteissa. Tietojasi ei luovuteta eteenpäin kolmansille osapuolille. Voit lukea lisää yksityissuojastamme täältä.

1. Mene Bondoran etusivulle ja klikkaa kohtaa "Kirjaudu sisään" oikeassa yläreunassa tai valitse heti “Unohditko salasanan?”. Huomaa, että vanhaa salasanaa ei tarvita.

2. Valitse alarivistä tummanharmaa rivi “Unohditko salasanan?”

3. Tuli otsikko “Tilaa uusi salasana”. Kirjoita riville sähköpostiosoitteesi ja klikkaa "Lähetä"-nappulaa. Tarkista vielä, että olet kirjoittanut sähköpostiosoitteesi oikein.

4. Saat meiltä sähköpostiviestin, jonka avulla voit asettaa salasanasi uudelleen. Jos et saa meiltä viestiä, tarkistathan roskapostikansiosi siltä varalta, että viesti ei ole päätynyt sinne. Vahvista salasanan vaihto sähköpostissa olevasta linkistä. Viestissä on kaksi linkkiä, josta valitse “Napsauta tästä vaihtaaksesi salasanasi”. Huomaa, että linkki on voimassa ainoastaan 5 minuuttia. Syötä nyt kaksi kertaa uusi keksitty salasana ja paina “Vaihda salasana”.

5. Nyt olet myös automaattisesti jo Bondora-tililläsi. Saat jatkossa käyttää juuri sitä salasanaa. Samoin saat vielä vahvistavan sähköpostin, että salasanasi on nyt muutettu.

Kirjaudu sisään ja klikkaa nimeäsi oikeasta yläreunasta. Valitse valikosta "Bondora-tilini". Täällä voit päivittää henkilökohtaiset tietosi. Kun olet tallentanut muutokset, saat vahvistuksen muutoksista sähköpostiosoitteeseesi.

Voit muuttaa salasanasi, kielesi, nimesi, puhelinnumerosi, tilinumerosi ja sähköpostiosoitteesi samalta sivulta. 

Mikäli haluat muuttaa postiosoitetta, lähetä meille osoitteeseen: [email protected]. kopio esimerkiksi puhelinlaskustasi, jossa näkyy nimesi ja uusi osoitteesi. Lasku ei saa olla vanhempi kuin kolme kuukautta.

1. Mene sivulle www.bondora.ee ja klikkaa kohtaa "Kirjaudu sisään" oikeassa yläreunassa tai valitse heti ““Eikö sinulla ole käyttöoikeutta Bondorassa rekisteröityyn sähköpostiin?”

2. Valitse alarivistä “Eikö sinulla ole käyttöoikeutta Bondorassa rekisteröityyn sähköpostiin?”

3. Tuli sivu “Palauta käyttöoikeus”. Lisää riveille henkilötunnus ja uusi sähköpostiosoite. Paina “Lähetä”.

4. Sen jälkeen tulee vielä tunnistautua Trustlylla.

5. Sen jälkeen saat ohjeen sisäänkirjautumiseksi sähköpostiisi.

Kirjaudu sisään ja klikkaa nimeäsi oikeasta yläreunasta. Valitse valikosta "Bondora-tilini". Uusi tilinumero tulee myös vahvistaa Trustlyn kautta. Mikäli Trustlyn listassa ei ole pankkiasi, niin valitettavasti et tällä hetkellä pysty muuttamaan tilinumeroasi.

Toimi näin:

  • valitse verkkopankkisi ja kirjaudu sisään;
  • valitse tilinumero, jonka haluat liittää Bondora-tiliisi;
  • seuraa päätteellä olevia ohjeita.

Meillä on mahdollista sulkea Bondora-tilisi ja poistaa tietosi järjestelmästämme. Huomaa, että tiliä ei saa enää sen jälkeen uudestaan avata eikä sinulla ole mahdollista enää hakea lainaa Bondorasta.

Jos haluat sulkea Bondora-tilisi, lähetä meille pyyntö osoitteeseen: [email protected] 

Asiakirjat

Näet kaikki maksetut suorituksesi näin:

1. Kirjaudu sisään Bondora-tilillesi ja avaa lainanäkymäsi.

2. Etsi kohta “Tiliote”. Voit hakea tiliotetta ajanjakson tai maksujen mukaan. Voit myös ladata tiliotteen klikkaamalla kohtaa “CVS” oikeasta reunasta.

1. Kirjaudu sisään Bondora-tilillesi ja avaa lainanäkymäsi.

2. Etsi kohta "Sopimukset". Valitse haluamasi ajankohta tai tarkenna lainasopimuksen tyyppi, jonka jälkeen voit etsiä tuloksia painamalla "Etsi"-kuvaketta. Mikäli sopimuksessa näkyy "Lataa"-kuvake, pystyt lataamaan kyseisen sopimuksen.

1. Kirjaudu sisään Bondora-tilillesi ja avaa lainanäkymäsi.

2. Etsi kohta "Laskut". Valitse haluamasi ajanjakso tai maksutilanne, jonka jälkeen voit etsiä tietoja näiden perusteella. Osassa laskuissa on mahdollista saada lisää tietoja, mikäli laskussa näkyy "Lisätiedot"-kuvake.

BONDORAN ASIAKASPALVELU

Minkä takia tulee asiakas tunnistaa?

Sinut tulee tunnistaa suojellakseen tietojasi. Jos viestisi tulee sähköpostista, joka ei ole liitetty Bondora-tiliisi, ei pysty asiakaspalvelumme sinulle vastaamaan. Suojellakseen tietojasi pyydämme lähettämään viestin sähköpostista, joka on liitetty Bondora-tiliisi. Näin meidän ei tarvitse kysyä sinulta lisää ja saat nopeasti vastauksen kysymykseesi.

Millä tavalla tunnistamme asiakkaan?

Tunnistamme asiakkaan ensisijaisesti sähköpostin perusteella. Meillä on myös tarvittaessa oikeus kysyä lisätietoja ja todisteita. Esimerkiksi voimme sinulta pyytää henkilöllisyystodistuksen kopiota ja asiakirjoja puhelinnumeron tai kotiosoitteen todistamiseksi.

Milloin kysymme todisteita?

Jos lähetät viestisi sähköpostista, joka ei ole liitetty Bondora-tiliisi, voimme kysyä henkilöllisyystodistuksesi kopiota.

Jos haluat muuttaa kotiosoitteesi, pyydämme lähettämään kopion esimerkiksi vuokralaskustasi, josta näkyy nimesi ja uusi osoitteesi. Laskun kopio ei saa olla vanhempi kuin kolme kuukautta.

Jos haluat muuttaa puhelinnumerosi, pyydämme lähettämään kopion esimerkiksi puhelinlaskustasi, josta näkyy nimesi ja uusi puhelinnumerosi.  Laskun kopio ei saa olla vanhempi kuin kolme kuukautta.

Missä tapauksessa emme anna tietoja?

Me emme anna lain mukaan tietoja kolmansille osapuolille. Tietojen saamiseksi pitää kirjoittaa henkilökohtaisesta sähköpostista, joka on liitetty Bondora-tiliin.

Jos olet asiakkaan virallinen edustaja, pyydämme lähettämään valtakirjan. Valtakirjassa pitää sisältyä sekä edustajan että asiakkaan nimi ja allekirjoitus.

Jos asiakkaalle on määrätty edunvalvoja,  silloin tarvitsemme päätöstä, joka vahvistaa edustusoikeuden.

Varmista, että kirjoitat viestisi sähköpostista, joka on liitetty Bondora-tiliisi.

Jos viestisi tulee sähköpostista, joka ei ole liitetty Bondora-tiliisi, ei pysty asiakaspalvelumme sinulle vastaamaan. Suojellaksesi tietojasi pyydämme lähettämään viestin sähköpostista, joka on liitetty Bondora-tiliisi.

Jos sähköpostisi, joka on liitetty Bondora-tiliisi ei ole enää käytössä tulee se vaihtaa. Saat sen itse vaihtaa tai korjata, lue lisää täältä.

Miten toimia, jos saat tekstiviestin, joka ei ole sinulle tarkoitettu?

Jos saat Bondoran tekstiviestin puhelimeesi eikä sinulla ole tiliä tai lainaa Bondorassa, pyydämme ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme osoitteeseen: [email protected]

Miten toimia, jos saat kirjeen kotiin, joka ei ole sinulle tarkoitettu?

Lähetämme asiakkaille postia osoitteeseen, joka tulee Suomen Asiakastiedosta tai on asiakkaan ilmoittama. Jos saat Bondoran kirjeen kotiin eikä sinulla ole tiliä tai lainaa Bondorassa, pyydämme ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme osoitteeseen: [email protected]

Miten toimia, jos saat sähköpostin, joka ei ole sinulle tarkoitettu?

Jos saat Bondoran sähköpostin eikä sinulla ole tiliä tai lainaa Bondorassa, pyydämme ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme osoitteeseen: [email protected]

Miten toimia, jos otat yhteyttä toisen henkilön puolesta?

Jos otat yhteyttä toisen henkilön puolesta, lisää sekä hänen että sinun tiedot ja kerro miksi lähetit viestiä. Jos olet asiakkaan virallinen edustaja, pyydämme lähettämään valtakirjan. Valtakirjassa pitää sisältyä sekä edustajan että asiakkaan nimi ja allekirjoitus.

Jos asiakkaalle on määrätty edunvalvoja,  silloin tarvitsemme päätöstä, joka vahvistaa edustusoikeuden.

Kysymyksen/viestin lähettäminen

Pyydämme sinua esittämään kysymyksesi mahdollisimman tarkasti. Silloin meidän ei tarvitse kysyä sinulta lisää ja saat nopeasti vastauksesi.  Jos kyseessä on tekninen ongelma, pyydämme lähettämään myös kuvakaappauksen ongelmasta. Jos kyseessä on epäonnistunut suoritus, pyydämme lähettämään myös kuitin maksusta.

Kuvan tai liitteiden lähettäminen

Jos lähetät meille kopion tai kuvan tarkista myös, ettei kuvan laatu olisi huono. Kuvan on oltava tarkka, josta näkyy kaikki tarvittavat tiedot. Saat lähettää ne osoitteeseen: [email protected]

Kirjaudu sisään

Hae nyt lainaa

Lainatarjous yhdessä minuutissa!

-

-

78 715 henkilöä on sijoittanut yli 271M € ja ansainnut 32M € – SINUSTA tulee pankki.

  • Yksinkertaistettu automaattinen sijoitus
  • 11-vuoden kokemuksella
  • Aloita 1 € minimisijoituksella
Aloita heti
Pyydämme, että tutustut käyttöehtoihimme osoitteessa bondora.com, ja olet tarvittaessa yhteydessä talousasiantuntijaan.