Usein kysytyt kysymykset

Täällä olemme vastanneet usein kysyttyihin kysymyksiin. Jos et löydä kysymykseesi täältä vastausta, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.

Lainanhaku

Haluamme tarjota turvallisen lainanhaun kaikille lainaa tarvitseville. Vastuullisena yrityksenä olemme luoneet useita ehtoja, jotta lainaajamme pystyvät maksamaan lainansa takaisin ongelmitta. Kun olemme saaneet lainahakemuksesi, tarkistamme täyttääkö se seuraavat ehdot:

Lainamme on tällä hetkellä haettavissa seuraavissa maissa:

  • Viro
  • Suomi
  • Espanja

Hakeaksesi lainaa, sinun tulee olla:

  • Palkallisessa työsuhteessa, josta maksettava palkka riittää kattamaan kaikki lainaan liittyvät kuukausittaiset kulut
  • Ei aikaisempia luottomerkintähäiriöitä, vararikkoa, velan takaisinmaksun laiminlyöntiä tai käynnissä olevaa ulosottotoimenpidettä
  • Ei historiaa uhkapeliriippuvuudesta
  • Vähintään 21-vuotias

Voit hakea lainaamme verkossa ympäri vuorokauden. Turvatun lainahakemuksemme täyttämiseen kuluu alle viisi minuuttia ja saat meiltä hetkessä alustavan lainatarjouksen.

Siirry lainahakemussivulle hakeaksesi lainaa:

1. Rekisteröidy ja lähetä lainahakemuksesi

Täytä tietosi saadaksesi alustavan lainatarjouksen. Ilmaisen lainahakemuksen täyttäminen tapahtuu helposti verkossa ja hakemuksen täyttämiseen menee alle viisi minuuttia.

2. Valitse sopivin lainatarjous

Valitse sopivan suuruinen laina ja kuukausimaksu tarpeidesi ja maksukykyjesi mukaan. Räätälöimme kaikki lainatarjoukset juuri hakijalle sopivaksi ja tarjoamme kohtuulliset korot.

3. Tunnistaudu ja allekirjoita sopimuksesi

Ensimmäistä lainaa hakiessasi, sinun tarvitsee tunnistautua järjestelmäämme. Siirrämme lainasi automaattisesti tunnistautumisen ja lopullisen lainatarjouksen allekirjoituksen jälkeen pankkitilillesi.

Lainanhaku koostuu useista, mutta lyhyistä vaiheista:

  • Lainahakemuksen täyttämiseen kannattaa varata noin 5-10 minuuttia
  • Kun olet lähettänyt lainahakemuksesi, saat alustavan lainatarjouksen
  • Hyväksyttyäsi lainatarjouksen, sinun tarvitsee varmentaa pankkitietosi Trustlyn kautta. Näin voimme olla varmoja, että maksamme lainasi oikealle tilille. Pankkitilisi varmennus tapahtuu hetkessä ja tarvitset vain verkkopankkisi tiedot.
  • Nyt sinun tarvitsee vain toimittaa tiliotteesi Instantor-palvelun kautta. Näin pystymme arvioimaan sopivimmat lainaehdot ja kenties jopa tarjoamaan paremman lainatarjouksen - matalimmilla koroilla.
  • Luottoanalyysiin kuluu noin vuorokausi ja käsittelemme Bondoralla lainahakemuksia viikon jokaisena päivänä. Tämän jälkeen saat lopullisen lainatarjouksen, jonka voit hyväksyä allekirjoittamalla lainasopimuksen. Alustava ja lopullinen lainatarjous voivat eroa toisistaan. Tutustu huolellisesti tarjoukseen, jonka allekirjoitat. Siirrämme lainasi saman tien tilillesi. Pankista riippuen, tilisiirtoon kuluu yleensä noin 1-3 arkipäivää.

Tunnistautuminen vaaditaan ennen kuin laina voidaan hyväksyä. Näin voimme varmistaa, että lainahakemuksen on täyttänyt oikea henkilö. Haluamme myös varmistaa, että siirrämme lainasi oikealle pankkitilille.

Pankkitietojesi varmentaminen Trustlyn avulla on helppoa ja turvallista. Trustly muodostaa suojatun yhteyden verkkopankkiisi, eikä sinun tarvitse siirtyä kyseiseltä sivulta pois.

Pankkitietojesi varmentaminen Trustlyn:

  • Valitse verkkopankkisi ja kirjaudu sisään. Jos et löydä pankkiasi listalta, et valitettavasti voi hakea Bondoran lainaa. Huomioithan, että teemme jatkuvasti töitä sen eteen, että palvelu tukisi useampaa pankkia, joten voit koettaa hakea lainaa myöhemmin uudelleen. HUOM! Sinulla ei ole velvollisuutta hyväksyä lainaa pankkitietojen varmentamisen jälkeen. Ennen lainan hyväksymistä näet kaikki sopimukseen liittyvät lainan yksityiskohdat.
  • Valitse tili (tämä on myös sama tili, miltä laina nostetaan myöhemmin).
  • Vahvista.

Trustlyn käyttäminen on ilmaista eikä vaadi rekisteröitymistä. Tarvitset vain voimassa olevat verkkopankkitunnukset käyttääksesi Trustlya. Tunnistautumistavat vaihtelevat verkkopankeittain.

 

Lähettämällä tiliotteesi pystymme arvioimaan paremmin lainaehtosi ja mahdollisesti jopa tarjoamaan alhaisemman korkoprosentin ja kuukausimaksun. Instantor-palvelu mahdollistaa tiliotteiden lähettämisen vaivattomasti.

Instanstor-palvelulla on päivittäin miljoonia käyttäjiä, ja se on yhtä turvallinen käyttää kuin verkkopankkisi. Ei ylimääräistä säätämistä, ei tiliotteiden skannausta - kirjaudu vain sisään verkkopankkitunnuksillasi ja tiliotteesi kolmelta viimeiseltä kuukaudelta ladataan automaattisesti. Tämän jälkeen voit jatkaa lainahakemustasi.

Instanstor-palvelua on todella helppo ja turvallinen käyttää:

  • Valitse verkkopankkisi ja kirjaudu sisään. Jos et löydä pankkiasi listalta, et valitettavasti voi hakea Bondoran lainaa. Huomioithan, että teemme jatkuvasti töitä sen eteen, että palvelu tukisi useampaa pankkia, joten voit koettaa hakea lainaa myöhemmin uudelleen.
  • Saa vastaus hetkessä.

Lainahakemuksesi peruuntuu automaattisesti 24 h päästä. Voit aina lähettää uuden hakemuksen ja saada uuden sekä paremman lainatarjouksen.

Kun olet hyväksynyt lopullisen lainatarjouksen, lainasi siirretään automaattisesti tilillesi. Pankista riippuen, tilisiirtoon kuluu 1-3 arkipäivää. Huomioithan, että pyhinä ja viikonloppuisin tilisiirrossa kestää kauemmin.

Muistathan lukea lainan ehdot huolella, sillä ne ovat saattaneet muuttua alustavan lainatarjouksen jälkeen.

HUOM! Jos rekisteröimäsi tilinumero ei ole enää käytössä, ilmoita asiasta välittömästä asiakaspalveluumme.

  1. Mene Bondoran etusivulle ja klikkaa kohtaa "Kirjaudu sisään" oikeassa yläreunassa.

  2. Kirjoita meille antamasi sähköpostiosoitteesi ja klikkaa "Lähetä"-nappulaa. Tarkista vielä, että olet kirjoittanut sähköpostiosoitteesi oikein. Saat meiltä sähköpostiviestin, jonka avulla voit asettaa salasanasi uudelleen.

  3. Jos et saa meiltä viestiä, tarkistathan roskapostikansiosi siltä varalta, että viesti ei ole päätynyt sinne. Vahvista salasanan vaihto sähköpostissa olevasta linkistä.

Bondoralle antamasi tiedot ovat luottamuksellisia. Tallennamme tiedot korkean turvatason palvelimille, joihin on mahdollista päästä käsiksi vain tarkasti valvotuissa olosuhteissa.

Kaikki antamasi tiedot käsitellään koulutettujen laina-analyytikkojemme toimesta eikä tietojasi luovuteta eteenpäin kolmansille osapuolille. Voit lukea lisää yksityissuojastamme täältä.

Bondora tarjoaa vaihtoehdon yhdistää lainasi - sen sijaan, että maksaisit useampaa lainaa takaisin, voit yhdistää kaikki lainasi yhdeksi lainaksi. Näin voit myös mahdollisesti säästää pankkikuluissa.

Lue lisää lainojen yhdistämisestä: Mitä on lainojen yhdistäminen? Millaisiin lainoihin lainojen yhdistäminen kannattaa?

Jos haet lainaa lainojen yhdistämiseen, sinun tarvitsee todistaa, että pystyt maksamaan velat kokonaisuudessaan takaisin lainanmyöntämisen jälkeen.

Tämä on välttämätöntä vastuullisen lainanmyöntämisen takaamiseksi. Haluamme varmistaa, että lainan ansiosta pystyt maksamaan lainasi takaisin ajallaan pienimmillä kuukausierillä eikä uusi laina vaikeuta maksuvelvotteitasi.

Voimassa oleva laina

Lainaa maksetaan takaisin kiinteinä kuukausimaksuina takaisinmaksun aikataulun mukaan. Kuukausittaiset maksut vähennetään automaattisesti Bondora-tililtäsi ilmoitettuna eräpäivänä.

Sinun täytyy huolehtia siitä, että Bondora-tililläsi on riittävästi varoja lainanlyhennyksen eräpäivinä. Lähetämme myös sinulle sähköpostitse muistutuksia ennen maksupäivän erääntymistä.

Jos haluat lukea kuinka voit siirtää rahaa Bondora-tililesi, lue eri vaihtoehdoista kohdasta "Kuinka voin lisätä rahaa Bondora-tililleni?".

Huomioithan ennen kuin siirrät varoja Bondora-tilillesi, tulee sinun varmistaa tililtäsi lainanlyhennyksien päivämäärät sekä mahdollisesti maksamatta jääneet laskut.

Kirjaudu sisään Bondora-tilillesi ja siirry kohtaan "Lainat". Klikkaa lainan lähettyviltä löytyvää kohtaa "Lisätiedo" nähdäksesi lyhennysaikataulun.

Klikkaa kohtaa ""Jatkoaikataulu"" nähdäkseksi lyhennysaikataulun koko lainalle. Jos haluat nähdä kaikki jo maksetut lyhennykset, siirry kohtaan ""Maksettujen lyhennysten aikataulu".

Jos sinulla on useita lainoja, voit myös klikata kohtaa "Maksutaulukko" lainatietojen alapuolelta, mistä näet kaikkien voimassa olevien lainojesi eräpäivämäärät.

Jos pystyt maksamaan lainasi kokonaisuudessa takaisin 14 päivän sisällä lainan myöntämisen jälkeen, et ole velvoitettu maksamaan sopimusmaksua. Kun lainan sopimisesta on kulunut 14 päivää, olet velvoitettu maksamaan myös sopimusmaksun.

Sinulla tulee olla riittävästi rahaa Bondora-tililläsi, ja sen tulee kattaa pääomalainan summa sekä kertyneet korkomaksut lainanoton ensimmäisestä eräpäivästä lähtien. Voit aina siirtää rahasi takaisin omalle pankkitilillesi, minkä vuoksi Bondora-tilillä kannattaa aina olla hieman ylimääräistä.

Peruuttaaksesi lainan 14 päivän kuluessa, toimi näin:

  1. Kirjaudu sisään Bondora-tilillesi. Etsi kohta "Lainat", jonka alapuolelta löydät tietoja lainastasi. Klikkaa kohtaa "Lisätietoja".
  2. Klikkaa kohtaa "Peruuta laina" ja varmista ruutua klikkaamalla, että varmasti haluat peruuttaa lainasi. Tämän jälkeen klikkaa punaista kuvaketta "Peruuta laina". Muista varmistaa, että sinulla on tarpeeksi rahaa tililläsi ennen kuin peruutat lainasi!

Jos lainasopimuksen allekirjoittamisesta on kulunut yli 14 päivää, voit maksaa lainasi kerralla takaisin taikka osissa.

  1. Kirjaudu sisään Bondora-tilillesi. Etsi kohta "Lainat", jonka alapuolelta lainasi tiedot. Klikkaa kohtaa "Lisätietoja".

    Varmista, että tililläsi on riittävästi varoja maksaaksesi lainan kokonaisuudessaan takaisin. Lainan kokonaissumman näet ruudultasi. Klikkaa kohtaa "Allekirjoita" vahvistaaksesi lainan takaisinmaksun. Seuraa tämän jälkeen tulevia ohjeita.

  2. Jos haluat maksaa lainasi takaisin osaerissä, kirjaudu sisään Bondora-tilillesi ja etsi kohta "Lainat". Tämän alapuolelta löydät tiedot lainastasi. Klikkaa oikealla olevaa kohtaa "Lisätietoja".

Valitse kohta "Osan lainan määrasta". Valitse summa, jonka haluat maksaa. Tämän summan tulee olla Bondora-tililläsi ennen maksua. Voit myös valita uuden laina-ajan - jos jätät tämän kohdan tyhjäksi, laskemme uuden laina-ajan edellisen laina-aikasi mukaan.

Klikkaa kohtaa "Uusi maksusuunnitelma" nähdäksesi uuden lyhennysaikataulusi ja vahvista uusi aikataulu klikkaamalla kohtaa "Allekirjoita".

HUOM! Tämä vaatii mobiilivarmennuksen. Lähetämme PIN-koodin tiedoissasi olevaan puhelinnumeroon. Jos numerosi on vaihtunut ja tai ei ole enää voimassa, laita meille viestiä osoitteeseen asiakaspalvelu@bondora.com.

  1. Jos haluat hakea uutta lyhennysaikataulua, sinun tarvitsee kirjautua sisään ja siirtyä kohtaan "Lisäpalvelut".

  2. Lue huolella läpi käyttöehdot - voit lukea ne kokonaisuudessaan klikkaamalla kohtaa "Lue lisää". B Secure -palvelun kuukausimaksu on 10 €. Varmista ennen sopimuksen tekoa, että sinulla on riittävästi varoja tililläsi, jotta pystyt maksamaan B Secure -palvelun kuukausimaksut.

    B Securen kuukausimaksu lisätään automaattisesti kuukausittaisiin maksuihisi. Vähennämme automaattisesti kuukausimaksun Bondora-tililtäsi ja maksu veloitetaan lyhennysaikataulusi mukaisesti. Huomioi, että B Secure lisätään kuukausittaiseen lyhennykseesi, riippumatta lainojesi määrästä. Kun olet hyväksynyt B Secure -palvelun ehdot, B Securen palvelumaksu veloitetaan seuraavasta maksustasi, riippumatta mahdollisista muutoksista. Muista myös, että jos anot maksuvapaata, veloitamme silti kuukausittaisen B Secure -palvelumaksun.

    B Secure on voimassa kaikille nykyisille ja tuleville lainoillesi ja sitä ei voida keskeyttää ennen kuin kaikki lainasi on maksettu takaisin kokonaisuudessaan.

    B Secure -palvelun avulla voit:

    • Anoa maksuvapaata
    • Lyhentää tai pidentää lyhennysaikatauluasi
    • Muuttaa kuukausierääsi
    • Huom! Jos jätät jonkin seuraavista kohdista tyhjiksi, nykyinen ehto jää voimaan. Esimerkiksi, jos et halua valita uutta eräpäivää ja jätät kohdan tyhjäksi, aikaisemmin sovittu eräpäivä jää voimaan.

      Voit käyttää B Secure -palvelua, jos täytät seuraavat ehdot:

    • Olet tehnyt vähintään yhden aikataulun mukaisen lyhennyksennykyisen lyhennysaikataulun mukaan.

    • Et voi käyttää B Secure -palvelua, jos Bondoralla on oikeus perua nykyiset lainasopimuksesi ja Bondora voi vaatia velkaantuneen lainan maksamista kokonaisuudessaan.

    • Huomioi, että jos sinulla on maksamattomia lainoja, korkoja tai muita velkoja (mukaan lukien B Secure -palvelun kuukausimaksu) lyhennysaikataulumuutoksien tekohetkellä (lyhennysaikataulun kuukausittaisen maksun muutos, maksuvapaan anominen tai lyhennysaikataulun keston muutto), sinun tarvitsee maksaa seuraavassa erässä kaikki nämä maksamattomat velkasi takaisin, ensimmäisen maksun yhteydessä.

  3. Klikkaa kohtaa "Allekirjoita" vahvistaaksesi uuden lyhennysaikataulun ja seuraa tulevia ohjeita viimeistelläksesi aikataulumuutokset.

Jos epäilet ongelmia lainan takaisinmaksun kanssa, suosittelemme hankkimaan B Secure -palvelun. Maksullisen palvelun avulla voit muuttaa lainan lyhennysaikataulua.

Lukeaksesi lisää B Secure -palvelusta, palaa lainaoppaassamme takaisin kohtaan "Kuinka voin hakea muutosta lyhennysaikatauluuni?".

Saat automaattisen muistutuksen lainan eräpäivän lähestymisestä. Jos eräpäivä ylittyy, saat automaattisen muistutuksen eräpäivän päättymisestä seuraavan seitsemän päivän ajan. Neljäntenä eräpäivän jälkeisenä päivänä, lähetämme sinulle maksumuistutuksen postitse. Jos lainasi myöhästyy yli viikon, lähetämme sinulle viikon ajan maksukehotuksia. Veloitamme sinulta eräpäivän ylittymisestä aiheutuvia hallinnointikuluja. Lue lisää "Kulut"-kohdasta.

Jos et pysty maksamaan velkasummaasi, ilmoitamme henkilötietosi Suomen asiakastiedon luottorekisteriin. Tieto maksuhäiriömerkinnästä on pankkien, rahoitusyritysten, puhelinoperaattorien ja muiden yrityksien näkyvillä kaikille yrityksille, jotka myyvät tuotteita ja palveluita luotolla. Kyseinen näkyvyys todennäköisesti heikentää mahdollisuuksia saada lainaa tai ostaa palveluita ja tuotteita luotolla useiden vuosien ajan. Maksuhäiriömerkintä on näkyvillä vuosia velan maksamisen jälkeen.

Jos olet myöhässä maksujen kanssa toistuvista muistutuksista huolimatta, Bondora peruuttaa lainasopimuksesi 75:n päivän jälkeen ja siirtää asian käräjäoikeuden käsiteltäväksi. Jos olemme pakotettuja siirtymään käräjäoikeuden puoleen ja jos sen päätöksenä joudut maksamaan lainan takaisin kokonaisuudessaan, käännymme ulosottomiehen puoleen täytäntöönpanomenettelyä varten. Ulosottomiehellä on oikeus jäädyttää tilisi, omaisuutesi ja tulosi.

Jos et maksa velkaasi, joudumme toimimaan seuraavalla tavalla:

  • Julkaisemme velallisen tiedot Suomen asiakastiedon luottotietorekisterissä

  • Koko lainasi muuttuu kerrallaan maksettavaksi, mukaan lukien lainapääoma ja lainakorot

  • Velkasi siirtyy eteenpäin käräjäoikeuteen

  • Oikeuden päätöksestä riippuen, velkasi siirtyy ulosottovirastoon täytäntöönpanomenettelyä varten

Bondora-tili

Voit siirtää rahaa Bondora-tilillesi kirjautumalla sisään ja klikkaamalla "Tilisiirto tilille"-painiketta.

Voit lisätä varoja Bondora-tilillesi kolmella eri tavalla:

Trustly

Trustlyn kautta maksaminen on nopein vaihtoehto, sillä sen avulla voit maksaa suoraan verkkopankistasi ja maksu voidaan vahvistaa välittömästi. Trustly on turvallinen, ilmainen eikä vaadi rekisteröitymistä. Tarvitset vain voimassa olevat verkkopankkitunnukset käyttääksesi Trustlya.

SEPA-maksu ja maksu verkkopankkisi kautta

SEPA- tai verkkopankkimaksua käyttäessäsi varmista, että maksu maksetaan euroissa ja maksu sisältää kaikki vaaditut tiedot. Muista lisätä viitenumero ja viiteteksti, jotka löydät SEPA-maksun alapuolelta.

Käyttäessäsi SEPA- tai verkkopankkimaksua, maksun pitäisi näkyä Bondora-tililläsi 5 arkipäivän kuluessa. Korkoprosentti lasketaan päivittäin, jonka vuoksi kannattaakin siirtää kerralla hieman suurempi summa, joka kattaa korkokulut myös siltä ajalta kun maksusi ei vielä näy Bondora-tililläsi. Voit aina käyttää Bondora-tililläsi olevan rahan myöhemmin seuraavaa maksua varten tai siirtää rahan takaisin tilillesi ilman lisäkuluja.

Muista myös kysyä pankiltasi tilisiirtoon liittyvistä mahdollisista kuluista. Jos pankkisi veloittaa myös maksun vastaanottajalta tilisiirtokuluja, lisäämme nämä kuukausittaisiin maksuihisi.

Voit siirtää rahaa vain tilillesi, jota käytät tunnistautumiseen lainaa hakiessasi. Jos tilinumerosi on muuttunut tällä välin tai olet sulkenut kyseisen pankkitilin, ota välittömästi yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse: asiakaspalvelu@bondora.com.

Jos haluat nostaa rahaa Bondora-tililtäsi, kirjaudu sisään tunnuksillasi. Tämä jälkeen voit siirtää rahaa pankkitilillesi kohdasta "Tilisiirto tililtä".

Voit siirtää rahaa vain sinun nimiisi rekisteröidylle pankkitilille ja pankkitilin tulee olla Euroopan luottorekisterissä olevassa instituutissa. Varmista tilitietojesi oikeellisuus ennen tilisiirtoa.

Kaikki nostot vaativat mobiilivarmennuksen. Lähetämme PIN-koodin tiedoissasi olevaan puhelinnumeroon. Jos puhelinnumerosi on vaihtunut ja haluat muuttaa tiedoissasi olevan puhelinnumeron, laita meille viestiä osoitteeseen asiakaspalvelu@bondora.com.

  1. Kirjaudu sisään ja klikkaa nimeäsi oikeasta yläreunasta. Valitse valikosta "Bondora-tilini". Täällä voit päivittää henkilökohtaiset tietosi, kuten sähköpostiosoitteesi tai yhteydenottokielen. Kun olet tallentanut muutokset, saat vahvistuksen muutoksista sähköpostiosoitteeseesi.

  2. Voit myös muuttaa salasanasi samalta sivulta. Lisää nykyinen ja haluamasi uusi salasana, minkä jälkeen klikkaat vain kohtaa "Vaihda salasana". Saat tämän jälkeen sähköpostiisi vahvistuksen salasanan muutoksesta. Jos olet keskellä lainanhakuprosessia, voit muuttaa salasanasi klikkaamalla oikeassa yläreunassa olevaa kuvaketta sisäänkirjautumisen jälkeen.

  3. Mikäli haluat muuttaa muita tietoja, lähetä meille viestiä osoitteeseen: asiakaspalvelu@bondora.com.

  1. Kirjaudu sisään Bondora-tilillesi ja avaa lainanäkymäsi.

  2. Etsi kohta "Tiliote". Voit hakea tiliotteita ajanjakson tai maksujen mukaan. Voit myös ladata tiliotteesi CSV-tiedostona klikkaamalla kohtaa "CVS" oikeasta reunasta.

  1. Kirjaudu sisään Bondora-tilillesi ja avaa lainanäkymäsi.

  2. Etsi kohta "Sopimukset". Valitse haluamasi ajankohta tai tarkenna lainasopimuksen tyyppi, jonka jälkeen voit etsiä tuloksia painamalla "Etsi"-kuvaketta. Mikäli sopimuksessa näkyy "Lataa"-kuvake, pystyt lataamaan kyseisen sopimuksen.

  1. Kirjaudu sisään Bondora-tilillesi ja avaa lainanäkymäsi.

  2. Etsi kohta "Laskut". Valitse haluamasi ajanjakso tai maksutilanne, jonka jälkeen voit etsiä tietoja näiden perusteella. Osassa laskuissa on mahdollista saada lisää tietoja, mikäli laskussa näkyy "Lisätiedot"-kuvake.